Araştırma şirketi Canalys tarafından dün
sonuçları açıklanan araştırmaya göre, Android Market’ta yer alan en
pahalı 100 reklam için ödenen ücret 374.37 dolara ulaştı. Aynı rakam,
iPhone uygulamalarının indirildiği Apple Store için 147 dolar. Kısaca,
her bir Android uygulaması için ödenen ortalama ücret 3.47 dolar
olurken, iPhone uygulamaları için 1.47 dolar ödendi.
Canalys,
ortaya çıkan bu büyük farkı iki faktöre bağladı. Bunlardan ilki,
Apple’ın sahip olduğu daha iyi perakende sisteminin, fiyat rekabeti
oluşturması. İkinci faktör ise Android Market’taki uygulamalara ödeme
yapmak isteyen kullanıcının daha az olması ve kar elde edilebilmesi
adına uygulamalara fazla ücret istenmesi.
Araştırmada
yer alan Rachel Lashford, “Android’in fiyat rekabeti yaratarak düşük
fiyata çok daha fazla uygulama indirilmesini sağlaması, şirket adına
olacağı gibi uygulama dünyasındaki hareketlilik içinde faydalı olur”
dedi.
Apple Store'a göre daha pahalı!
Google ve Apple’ın en çok indirilen 100 uygulamasına bakıldığında,
ilginç bilgiler ortaya çıktı. Her iki listede sadece 19 ortak uygulama
yer alırken, fiyatlarının birbirlerinden farklı olduğu görüldü. Örneğin,
Electronic Arts’ın (EA) Android Market’ta 4.99’a satılan Monopoly
oyunu, Apple Store’de 0.99 dolar.
kaynak; ntvmsnbc.com
kaynak; ntvmsnbc.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder